Najczęstsze pytania użytkowników G Suite

Masz pytanie dotyczące korzystania z G Suite? Możliwe, że tutaj znajdziesz na nie odpowiedź.

Filtruj według kategorii

Konfiguracja

Najczęstsze pytania o konfigurację

Czy mogę wypróbować G Suite przed zakupem?

Tak, możesz korzystać z wersji próbnej G Suite przez 14 dni bez zobowiązań. Zarejestruj się (zajmie Ci to tylko chwilę) i utwórz konta nawet dla dziesięcioosobowego zespołu. Aby jak najlepiej wykorzystać okres próbny, zalecamy wybranie co najmniej trzech ważnych zadań, których działanie chcesz sprawdzić. Może to być np. wspólna praca nad dokumentami, rozpoczynanie spotkań wideo w Hangouts i sprawdzanie poczty w Gmailu na urządzeniu mobilnym. Przed zakończeniem okresu próbnego wpisz informacje rozliczeniowe, by cieszyć się nieprzerwanym działaniem usługi.

Co dzieje się po rejestracji i rozpoczęciu korzystania z okresu próbnego?

Po zarejestrowaniu się możesz dodać na swoim koncie do 10 osób, by w pełni wykorzystać okres próbny usług G Suite. Możesz wysyłać e-maile w Gmailu, prowadzić spotkania w Hangouts, współpracować z innymi osobami w Dokumentach i zapisywać pliki na Dysku. Dodatkowo do wszystkich tych usług masz dostęp na urządzeniu mobilnym. Gdy się zarejestrujesz, kreator konfiguracji pomoże Ci zweryfikować Twoją domenę, dodać użytkowników i skonfigurować Gmaila przez zmianę rekordów MX u usługodawcy hostingowego domeny. Nasze narzędzia online i zespół pomocy pomogą Ci na każdym etapie.

Czy w G Suite mogę korzystać z własnej domeny? Co mogę zrobić, jeśli nie mam domeny?

Aby korzystać z G Suite, potrzebujesz domeny, np. twojafirma.com. Nazwa domeny to tekst widoczny po ciągu znaków www. w adresie URL Twojej witryny. Jeśli masz już domenę, podaj jej nazwę podczas rejestracji (pojawi się prośba o zweryfikowanie własności domeny). Jeśli nie masz domeny lub chcesz ją zmienić, podczas rejestrowania się w G Suite możesz ją kupić (o ile wybrana nazwa jest wolna) od jednego z naszych partnerów hostujących domeny.

Ile czasu trwa założenie konta?

Podstawowa konfiguracja, czyli zweryfikowanie własności domeny i określenie ustawień Gmaila, zajmuje około 15 minut. W zależności od wielkości zespołu i ilości przenoszonych danych (wiadomości e-mail i kontaktów) może to potrwać dłużej. W dowolnym momencie możesz dodać kolejnych użytkowników i dodatkowe dane.

Czy do G Suite mogę przenieść istniejące e-maile i wydarzenia z kalendarza oraz kontakty?

Tak, możesz zabrać ze sobą istniejące e-maile, kontakty i kalendarze. Możesz przenieść dane swoje i członków zespołu albo pozwolić im zrobić to samodzielnie. G Suite zawiera narzędzia do przenoszenia danych z różnych systemów poczty e-mail, takich jak Microsoft® Exchange, Microsoft Office 365™ czy IBM® Notes®.

Czy w okresie przejściowym poczta będzie niedostępna?

Poczta e-mail będzie działać jak dotychczas. Aby korzystać z Gmaila w G Suite, musisz skonfigurować domenę (rekordy MX), by poczta była przekierowywana na serwery pocztowe Google. Przypomina to rejestrowanie nowego adresu zamieszkania na poczcie, by listy były dostarczane do nowego miejsca. Gdy rekordy MX zostaną zaktualizowane (trwa to do 72 godzin), e-maile będziesz otrzymywać i wysyłać z konta G Suite. Do tego czasu e-mailami będziesz zarządzać w starym systemie pocztowym.

Czy łatwo jest się przyzwyczaić do korzystania z G Suite?

Prawdopodobnie wielu Twoich pracowników używa już prywatnie narzędzi Google, np. Gmaila czy Dysku. Ci, którzy ich nie znają, z pewnością szybko odkryją, że usługi Google są intuicyjne i łatwe do opanowania. Od wielu klientów wiemy, że wzrost wydajności wynikający z używania G Suite zdecydowanie przeważa nad tymczasowymi trudnościami związanymi z okresem przejściowym. Poza tym w Centrum edukacji G Suite znajduje się wiele wskazówek i przewodników, dzięki którym członkowie Twojego zespołu szybko nauczą się obsługi tych narzędzi.

Jak wdrożyć G Suite w dużym zespole?

W trakcie okresu próbnego możesz utworzyć grupę pilotażową korzystającą z G Suite, a potem wprowadzić usługę w całym zespole. Przygotowaliśmy materiały, które pomogą Ci zaplanować cały proces, by migracja przebiegała jak najpłynniej. Odwiedź witrynę poświęconą konfiguracji i wdrażaniu, gdzie znajdziesz między innymi szablony wiadomości, wskazówki związane z migracją i wdrażaniem oraz materiały szkoleniowe.

Czy mogę zlecić komuś skonfigurowanie G Suite?

Tak, możesz współpracować z partnerem G Suite. Są to doświadczone firmy świadczące usługi IT, które pomogą Ci w przeprowadzeniu oceny, dostosowaniu i wdrożeniu G Suite lub w przeprowadzeniu migracji. Firmy te świadczą też usługi szkoleniowe i usługi zarządzania danymi oraz zapewniają pomoc techniczną. Jeśli masz pytania na temat konfigurowania G Suite, skontaktuj się z zespołem pomocy tej usługi. Jest on dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

W witrynie konfiguracji znajdziesz informacje o konfigurowaniu usługi, szablony wiadomości oraz materiały na temat wdrażania i zarządzania zmianą.

Jak skonfigurować Gmaila?

Aby korzystać z Gmaila w G Suite, musisz skonfigurować rekordy MX swojej domeny. Są one przechowywane przez hosta domeny i powodują przekierowywanie poczty e-mail na serwery Google. Przypomina to rejestrowanie nowego adresu zamieszkania na poczcie, by listy były dostarczane do nowego miejsca. Jeśli wcześniej był skonfigurowany inny system poczty e-mail, po zmianie zaczniesz otrzymywać wiadomości w Gmailu.

Dokładne instrukcje krok po kroku znajdziesz na naszych stronach. Możesz też kontaktować się z Pomocą Google, która jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Powrót do góry

Najczęstsze pytania o konfigurację

Czy mogę wypróbować G Suite przed zakupem?

Tak, możesz korzystać z wersji próbnej G Suite przez 14 dni bez zobowiązań. Zarejestruj się (zajmie Ci to tylko chwilę) i utwórz konta nawet dla dziesięcioosobowego zespołu. Aby jak najlepiej wykorzystać okres próbny, zalecamy wybranie co najmniej trzech ważnych zadań, których działanie chcesz sprawdzić. Może to być np. wspólna praca nad dokumentami, rozpoczynanie spotkań wideo w Hangouts i sprawdzanie poczty w Gmailu na urządzeniu mobilnym. Przed zakończeniem okresu próbnego wpisz informacje rozliczeniowe, by cieszyć się nieprzerwanym działaniem usługi.

Co dzieje się po rejestracji i rozpoczęciu korzystania z okresu próbnego?

Po zarejestrowaniu się możesz dodać na swoim koncie do 10 osób, by w pełni wykorzystać okres próbny usług G Suite. Możesz wysyłać e-maile w Gmailu, prowadzić spotkania w Hangouts, współpracować z innymi osobami w Dokumentach i zapisywać pliki na Dysku. Dodatkowo do wszystkich tych usług masz dostęp na urządzeniu mobilnym. Gdy się zarejestrujesz, kreator konfiguracji pomoże Ci zweryfikować Twoją domenę, dodać użytkowników i skonfigurować Gmaila przez zmianę rekordów MX u usługodawcy hostingowego domeny. Nasze narzędzia online i zespół pomocy pomogą Ci na każdym etapie.

Czy w G Suite mogę korzystać z własnej domeny? Co mogę zrobić, jeśli nie mam domeny?

Aby korzystać z G Suite, potrzebujesz domeny, np. twojafirma.com. Nazwa domeny to tekst widoczny po ciągu znaków www. w adresie URL Twojej witryny. Jeśli masz już domenę, podaj jej nazwę podczas rejestracji (pojawi się prośba o zweryfikowanie własności domeny). Jeśli nie masz domeny lub chcesz ją zmienić, podczas rejestrowania się w G Suite możesz ją kupić (o ile wybrana nazwa jest wolna) od jednego z naszych partnerów hostujących domeny.

Ile czasu trwa założenie konta?

Podstawowa konfiguracja, czyli zweryfikowanie własności domeny i określenie ustawień Gmaila, zajmuje około 15 minut. W zależności od wielkości zespołu i ilości przenoszonych danych (wiadomości e-mail i kontaktów) może to potrwać dłużej. W dowolnym momencie możesz dodać kolejnych użytkowników i dodatkowe dane.

Czy do G Suite mogę przenieść istniejące e-maile i wydarzenia z kalendarza oraz kontakty?

Tak, możesz zabrać ze sobą istniejące e-maile, kontakty i kalendarze. Możesz przenieść dane swoje i członków zespołu albo pozwolić im zrobić to samodzielnie. G Suite zawiera narzędzia do przenoszenia danych z różnych systemów poczty e-mail, takich jak Microsoft® Exchange, Microsoft Office 365™ czy IBM® Notes®.

Czy w okresie przejściowym poczta będzie niedostępna?

Poczta e-mail będzie działać jak dotychczas. Aby korzystać z Gmaila w G Suite, musisz skonfigurować domenę (rekordy MX), by poczta była przekierowywana na serwery pocztowe Google. Przypomina to rejestrowanie nowego adresu zamieszkania na poczcie, by listy były dostarczane do nowego miejsca. Gdy rekordy MX zostaną zaktualizowane (trwa to do 72 godzin), e-maile będziesz otrzymywać i wysyłać z konta G Suite. Do tego czasu e-mailami będziesz zarządzać w starym systemie pocztowym.

Czy łatwo jest się przyzwyczaić do korzystania z G Suite?

Prawdopodobnie wielu Twoich pracowników używa już prywatnie narzędzi Google, np. Gmaila czy Dysku. Ci, którzy ich nie znają, z pewnością szybko odkryją, że usługi Google są intuicyjne i łatwe do opanowania. Od wielu klientów wiemy, że wzrost wydajności wynikający z używania G Suite zdecydowanie przeważa nad tymczasowymi trudnościami związanymi z okresem przejściowym. Poza tym w Centrum edukacji G Suite znajduje się wiele wskazówek i przewodników, dzięki którym członkowie Twojego zespołu szybko nauczą się obsługi tych narzędzi.

Jak wdrożyć G Suite w dużym zespole?

W trakcie okresu próbnego możesz utworzyć grupę pilotażową korzystającą z G Suite, a potem wprowadzić usługę w całym zespole. Przygotowaliśmy materiały, które pomogą Ci zaplanować cały proces, by migracja przebiegała jak najpłynniej. Odwiedź witrynę poświęconą konfiguracji i wdrażaniu, gdzie znajdziesz między innymi szablony wiadomości, wskazówki związane z migracją i wdrażaniem oraz materiały szkoleniowe.

Czy mogę zlecić komuś skonfigurowanie G Suite?

Tak, możesz współpracować z partnerem G Suite. Są to doświadczone firmy świadczące usługi IT, które pomogą Ci w przeprowadzeniu oceny, dostosowaniu i wdrożeniu G Suite lub w przeprowadzeniu migracji. Firmy te świadczą też usługi szkoleniowe i usługi zarządzania danymi oraz zapewniają pomoc techniczną. Jeśli masz pytania na temat konfigurowania G Suite, skontaktuj się z zespołem pomocy tej usługi. Jest on dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

W witrynie konfiguracji znajdziesz informacje o konfigurowaniu usługi, szablony wiadomości oraz materiały na temat wdrażania i zarządzania zmianą.

Jak skonfigurować Gmaila?

Aby korzystać z Gmaila w G Suite, musisz skonfigurować rekordy MX swojej domeny. Są one przechowywane przez hosta domeny i powodują przekierowywanie poczty e-mail na serwery Google. Przypomina to rejestrowanie nowego adresu zamieszkania na poczcie, by listy były dostarczane do nowego miejsca. Jeśli wcześniej był skonfigurowany inny system poczty e-mail, po zmianie zaczniesz otrzymywać wiadomości w Gmailu.

Dokładne instrukcje krok po kroku znajdziesz na naszych stronach. Możesz też kontaktować się z Pomocą Google, która jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Masz więcej pytań?

Kontakt z nami