Najczęstsze pytania użytkowników G Suite

Masz pytanie dotyczące korzystania z G Suite? Możliwe, że tutaj znajdziesz na nie odpowiedź.

Filtruj według kategorii

Pytania ogólne

Najczęstsze pytania ogólne

Co wyróżnia G Suite?

G Suite wyróżnia się pod pięcioma względami, co sprawiło, że firma badawcza Radicati uznała ten pakiet usług za lidera w dziedzinie działającej w chmurze poczty e-mail dla firm.

Pionier rozwiązań w chmurze. Google to marka budząca zaufanie i branżowy lider w zakresie niezawodnej infrastruktury chmurowej.

Usługa stworzona z myślą o chmurze. G Suite zaprojektowano od podstaw jako usługę udostępnianą w chmurze, dzięki czemu działy IT nie będą musiały tracić czasu ani zasobów na zarządzanie sprzętem. Pakiet obejmuje Dysk Google, umożliwiający przechowywanie i udostępnianie plików, Dokumenty Google z funkcjami współpracy w czasie rzeczywistym, Hangouts z możliwością odbywania spotkań wideo oraz profesjonalną pocztę elektroniczną Gmail – wszystko w ramach jednej opłaty.

Spójność i wygoda. Użytkownicy G Suite mają do dyspozycji te same narzędzia, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia, systemu operacyjnego czy przeglądarki korzystają, a wielu pracowników zapewne używa już usług Google w domu.

Praca w trybie offline. Gmail, Kalendarz i Dokumenty Google umożliwiają wyświetlanie, edytowanie i tworzenie treści bez połączenia z internetem. Zawartość jest synchronizowana po ponownym nawiązaniu połączenia.

Jaki jest sens płacenia za G Suite, skoro Google oferuje podobne usługi za darmo?

W ramach G Suite otrzymasz wiele dodatkowych usług klasy biznesowej, które nie występują w bezpłatnej wersji konsumenckiej. Chodzi między innymi o profesjonalny adres e-mail w Twojej domenie, dodatkowe miejsce w Gmailu i na Dysku, pomoc dostępną 24 godziny na dobę przez telefon i e-maila, gwarancję czasu dostępności usługi na poziomie 99,9%, współpracę z programem Microsoft Outlook, ulepszone funkcje zabezpieczeń oraz pełne uprawnienia administracyjne do wszystkich kont użytkowników.

Jakie są zasady płatności?

Gdy zarejestrujesz się w G Suite, automatycznie uzyskasz dostęp do bezpłatnej, 14-dniowej wersji próbnej dla maksymalnie 10 użytkowników. Pamiętaj, by skonfigurować płatności i wybrać rodzaj subskrypcji przed zakończeniem okresu próbnego, tak by usługa pozostała dostępna bez zakłóceń. Niezależnie od wielkości firmy koszt G Suite wynosi 4 EUR za użytkownika miesięcznie lub 40 EUR za użytkownika rocznie. Za G Suite bez limitu miejsca i z usługą Vault zapłacisz dodatkowo 4 EUR za użytkownika miesięcznie. Dostępne są dwa rodzaje subskrypcji. Abonament elastyczny pozwala dodawać i usuwać konta użytkowników w dowolnym momencie. Płacisz za usługi wykorzystane w danym miesiącu. Opłaty są naliczane miesięcznie. W abonamencie rocznym zobowiązujesz się korzystać z G Suite przez pełny rok i otrzymujesz zniżkę. W dowolnym momencie można dodać więcej kont użytkowników. Opłaty są naliczane co miesiąc w wysokości odpowiadającej części rocznego zobowiązania.

Zależy mi tylko na jednej z usług. Czy muszę kupować cały pakiet?

Tak. G Suite zaprojektowano jako całościowe rozwiązanie, którego poszczególne narzędzia współpracują ze sobą w zintegrowany sposób. Wiadomość otrzymaną w Gmailu możesz np. w jednej chwili przekształcić w wydarzenie w Kalendarzu. Wprowadzenie komentarza w Dokumentach, Arkuszach lub Prezentacjach powoduje, że współpracownicy automatycznie otrzymują powiadomienia e-mailem. Jednym kliknięciem możesz utworzyć spotkanie wideo w Hangouts bez opuszczania skrzynki odbiorczej lub kalendarza. Korzystanie z tych narzędzi w formie pełnego pakietu poprawia wydajność i daje firmie największe korzyści. Można jednak po zakupie pakietu korzystać tylko z wybranych usług.

Czy poczta G Suite będzie zgodna z klientem e-mail, którego używam obecnie?

Dostęp do poczty G Suite można uzyskać nie tylko za pomocą interfejsu internetowego Gmaila, ale także używając swojego ulubionego klienta na komputerze. Zależnie od klienta można stosować protokół pocztowy IMAP lub POP. Jeśli rozważasz przejście na G Suite z Microsoft Exchange lub innej usługi programu Outlook, możesz skorzystać z G Suite Sync. Jest to dodatek do programu Outlook 2003, 2007, 2010 lub 2013, dzięki któremu w Outlooku można zarządzać nie tylko notatkami, zadaniami i wpisami dziennika, ale i pocztą, kalendarzem oraz kontaktami z G Suite.

Czy mogę zrezygnować z aktualnie używanego oprogramowania na rzecz Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji Google?

Zauważyliśmy, że znaczna część naszych klientów może zrezygnować z aktualnie używanych pakietów oprogramowania biurowego i zdać się całkowicie na Dokumenty, Arkusze i Prezentacje Google. Dzięki tym usługom można tworzyć różnego rodzaju pliki, w tym dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje. Nad utworzonymi plikami można w czasie rzeczywistym współpracować z innymi osobami oraz zapisywać je online na Dysku Google. Narzędzia te wchodzą w skład G Suite i działają na każdym urządzeniu. W przeciwieństwie do standardowych aplikacji na komputer nie trzeba instalować żadnego oprogramowania. Pliki utworzone w naszych narzędziach są zgodne z plikami utworzonymi w innych programach, np. należących do pakietu Microsoft Office.

Czy mogę wykupić domenę za pośrednictwem G Suite lub skorzystać z hostingu mojej witryny w usłudze?

Tak. Po rejestracji w G Suite możesz wykupić nową domenę u jednego z naszych partnerów świadczących usługi hostingowe. Gdy wykupisz domenę, automatycznie skonfigurujemy dla niej Gmaila i przekażemy Ci pełną kontrolę nad jej ustawieniami.

G Suite nie zapewnia hostingu witryn, ale współpracujemy z partnerami oferującymi usługi hostingu i inne usługi związane z obsługą witryn, które można łatwo zintegrować z G Suite.

Powrót do góry

Najczęstsze pytania ogólne

Co wyróżnia G Suite?

G Suite wyróżnia się pod pięcioma względami, co sprawiło, że firma badawcza Radicati uznała ten pakiet usług za lidera w dziedzinie działającej w chmurze poczty e-mail dla firm.

Pionier rozwiązań w chmurze. Google to marka budząca zaufanie i branżowy lider w zakresie niezawodnej infrastruktury chmurowej.

Usługa stworzona z myślą o chmurze. G Suite zaprojektowano od podstaw jako usługę udostępnianą w chmurze, dzięki czemu działy IT nie będą musiały tracić czasu ani zasobów na zarządzanie sprzętem. Pakiet obejmuje Dysk Google, umożliwiający przechowywanie i udostępnianie plików, Dokumenty Google z funkcjami współpracy w czasie rzeczywistym, Hangouts z możliwością odbywania spotkań wideo oraz profesjonalną pocztę elektroniczną Gmail – wszystko w ramach jednej opłaty.

Spójność i wygoda. Użytkownicy G Suite mają do dyspozycji te same narzędzia, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia, systemu operacyjnego czy przeglądarki korzystają, a wielu pracowników zapewne używa już usług Google w domu.

Praca w trybie offline. Gmail, Kalendarz i Dokumenty Google umożliwiają wyświetlanie, edytowanie i tworzenie treści bez połączenia z internetem. Zawartość jest synchronizowana po ponownym nawiązaniu połączenia.

Jaki jest sens płacenia za G Suite, skoro Google oferuje podobne usługi za darmo?

W ramach G Suite otrzymasz wiele dodatkowych usług klasy biznesowej, które nie występują w bezpłatnej wersji konsumenckiej. Chodzi między innymi o profesjonalny adres e-mail w Twojej domenie, dodatkowe miejsce w Gmailu i na Dysku, pomoc dostępną 24 godziny na dobę przez telefon i e-maila, gwarancję czasu dostępności usługi na poziomie 99,9%, współpracę z programem Microsoft Outlook, ulepszone funkcje zabezpieczeń oraz pełne uprawnienia administracyjne do wszystkich kont użytkowników.

Jakie są zasady płatności?

Gdy zarejestrujesz się w G Suite, automatycznie uzyskasz dostęp do bezpłatnej, 14-dniowej wersji próbnej dla maksymalnie 10 użytkowników. Pamiętaj, by skonfigurować płatności i wybrać rodzaj subskrypcji przed zakończeniem okresu próbnego, tak by usługa pozostała dostępna bez zakłóceń. Niezależnie od wielkości firmy koszt G Suite wynosi 4 EUR za użytkownika miesięcznie lub 40 EUR za użytkownika rocznie. Za G Suite bez limitu miejsca i z usługą Vault zapłacisz dodatkowo 4 EUR za użytkownika miesięcznie. Dostępne są dwa rodzaje subskrypcji. Abonament elastyczny pozwala dodawać i usuwać konta użytkowników w dowolnym momencie. Płacisz za usługi wykorzystane w danym miesiącu. Opłaty są naliczane miesięcznie. W abonamencie rocznym zobowiązujesz się korzystać z G Suite przez pełny rok i otrzymujesz zniżkę. W dowolnym momencie można dodać więcej kont użytkowników. Opłaty są naliczane co miesiąc w wysokości odpowiadającej części rocznego zobowiązania.

Zależy mi tylko na jednej z usług. Czy muszę kupować cały pakiet?

Tak. G Suite zaprojektowano jako całościowe rozwiązanie, którego poszczególne narzędzia współpracują ze sobą w zintegrowany sposób. Wiadomość otrzymaną w Gmailu możesz np. w jednej chwili przekształcić w wydarzenie w Kalendarzu. Wprowadzenie komentarza w Dokumentach, Arkuszach lub Prezentacjach powoduje, że współpracownicy automatycznie otrzymują powiadomienia e-mailem. Jednym kliknięciem możesz utworzyć spotkanie wideo w Hangouts bez opuszczania skrzynki odbiorczej lub kalendarza. Korzystanie z tych narzędzi w formie pełnego pakietu poprawia wydajność i daje firmie największe korzyści. Można jednak po zakupie pakietu korzystać tylko z wybranych usług.

Czy poczta G Suite będzie zgodna z klientem e-mail, którego używam obecnie?

Dostęp do poczty G Suite można uzyskać nie tylko za pomocą interfejsu internetowego Gmaila, ale także używając swojego ulubionego klienta na komputerze. Zależnie od klienta można stosować protokół pocztowy IMAP lub POP. Jeśli rozważasz przejście na G Suite z Microsoft Exchange lub innej usługi programu Outlook, możesz skorzystać z G Suite Sync. Jest to dodatek do programu Outlook 2003, 2007, 2010 lub 2013, dzięki któremu w Outlooku można zarządzać nie tylko notatkami, zadaniami i wpisami dziennika, ale i pocztą, kalendarzem oraz kontaktami z G Suite.

Czy mogę zrezygnować z aktualnie używanego oprogramowania na rzecz Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji Google?

Zauważyliśmy, że znaczna część naszych klientów może zrezygnować z aktualnie używanych pakietów oprogramowania biurowego i zdać się całkowicie na Dokumenty, Arkusze i Prezentacje Google. Dzięki tym usługom można tworzyć różnego rodzaju pliki, w tym dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje. Nad utworzonymi plikami można w czasie rzeczywistym współpracować z innymi osobami oraz zapisywać je online na Dysku Google. Narzędzia te wchodzą w skład G Suite i działają na każdym urządzeniu. W przeciwieństwie do standardowych aplikacji na komputer nie trzeba instalować żadnego oprogramowania. Pliki utworzone w naszych narzędziach są zgodne z plikami utworzonymi w innych programach, np. należących do pakietu Microsoft Office.

Czy mogę wykupić domenę za pośrednictwem G Suite lub skorzystać z hostingu mojej witryny w usłudze?

Tak. Po rejestracji w G Suite możesz wykupić nową domenę u jednego z naszych partnerów świadczących usługi hostingowe. Gdy wykupisz domenę, automatycznie skonfigurujemy dla niej Gmaila i przekażemy Ci pełną kontrolę nad jej ustawieniami.

G Suite nie zapewnia hostingu witryn, ale współpracujemy z partnerami oferującymi usługi hostingu i inne usługi związane z obsługą witryn, które można łatwo zintegrować z G Suite.

Masz więcej pytań?

Kontakt z nami